ההבדל בין ניקוי, עיקור וחיטוי

01 700x381

איך קצף מסייע לספק יותר כוח ניקוי

על מה אתם חושבים כשאתם מדמיינים אזור שטיפה או עמדת שטיפת מכוניות? רוב הסיכויים שהתמונה שעולה לכם בראש היא של התזת הרבה מים והמון קצף ניקוי על המכונית או הפריט בשטיפה. זהו מראה מוכר, אך האם באמת מדובר על הפיתרון הטוב ביותר? הסיפור מאחורי ניקוי בקצף הוא מעט מורכב יותר מתשובה פשוטה, אז בואו נבחן יותר מקרוב את תפקידו של הקצף בניקוי משטחים, חפצים ויישומים.

מה זה בכלל קצף?

על פניו זו נשמעת שאלה שלה תשובה פשוטה וברורה מאליה, אך בקצף יש יותר ממה שנראה לעין ומעבר למובן מאליו. כמובן, כאשר מערבבים סבון או דטרגנט כלשהו עם מים ואוויר, נוצר קצף, אך על מה באמת מדובר כאן, מה התהליך שמתרחש מבחינת יכולת הניקוי ומה התרומה לתהליך הניקיון שלכם?

הקצף עצמו נוצר מהתגובה הכימית בין שלושה חומרים שונים (חומר הניקוי, מים ואוויר), אך העובדה שאתם רואים קצף אין משמעותה המיידית שאתם רואים כוח ניקוי בפעולה. הקצף לכשעצמו מספק מעט מאוד בכל הנוגע לכוח ניקוי, אך היכולת הפיזיקלית שלו להיצמד למשטחים היא שהופכת אותו לחזק ויעיל כל כך ביישומי ניקיון שונים ורבים מאוד.

כאשר הוא מעורבב עם דטרגנט איכותי ומתאים ליישום אותו אתם צריכים, הקצף מאפשר לתמיסת הניקוי לכסות טוב יותר את המשטח המנוקה, להיצמד לפני השטח ולמשוך החוצה לכלוך ומשקעים שונים. בגלל זה ניקוי באמצעות הקצפה הוא כה יעיל ועוצמתי במקרים של אבק, בוץ, משקעים שומניים ושמנוניים, שמן, לכלוך הנדבק לפני השטח ועוד מגוון משקעים וסוגי לכלוך. כך שהקצף הוא כמו העוזר הנאמן של חומרי הניקוי, מסייע להם לספק ביצועי ניקיון מעולים על כל סוג משטח.

כיצד ליצור קצף איכותי ויעיל

יצירת קצף בסיסי היא עניין פשוט מאוד – אתם נתקלים בכך כל יום בעת שטיפת ידיים או בזמן המקלחת. השילוב של סבון, מים וערבוב פיזי של חומרים אלו (באמצעות הידיים, יישום כלשהו או במיכל) יוצר קצף. אך זה סביר להניח אינו מספיק לניקוי ציוד כבד, משטחים בתעשיית המזון, מיכון חקלאי או כל אלמנט אחר שאתם צריכים לנקות ולשטוף בקביעות.

כאן מקציפים מקצועיים נכנסים לתמונה. מוצרים מסדרת DUE וסדרת TRIO המיוצרים וזמינים אצלנו ב-EIS תהליכים, מיועדים למנן ולערבב את חומרי הניקוי והתמיסות בהם אתם משתמשים ולייצר קצף הרבה יותר חזק, עמיד ומשמעותי. זהו פיתרון מצוין לדטרגנטים שבשימוש סטנדרטי יוצרים מעט קצף, כאשר הגברת יכולת ההקצפה מסייעת ליצור יותר כוח היצמדות על משטח הניקוי כדי לאפשר לסבון לעשות את עבודתו באופן אופטימאלי.

בנוסף, ניתן ליצור יותר קצף באמצעות אביזרים ייעודיים למכונות שטיפה בלחץ. ראש קצף של חברת M+R גרמניה המשווק על ידנו לדוגמא, מתחבר לאקדח מכונת השטיפה בלחץ ומספק נפח גדול יותר של קצף. יישום זה יעיל במיוחד לדטרגנטים הדורשים שהייה ארוכה על פני השטח המנוקים, במיוחד כאשר השטיפה מתבצעת על משטחים משופעים או אנכיים שבאופן רגיל יגרמו להרחקת חומר הניקוי בגלל כוח הכבידה ונזילת המים כלפי מטה.

בקצה השני של הספקטרום נמצאים חומרים המפחיתים קצף (Defoamers). יש תמיסות ניקוי אשר באופן טבעי נוטות ליצירת קצף רב ואפילו הקצפת יתר ביישומים מסוימים, למשל במכונת שטיפה לחלקים או במיכל השרייה. יותר מדי קצף יכול להפחית את יכולתם של דטרגנטים מסוימים לנקות ביעילות. לכן שימוש בחומר המפחית הקצפה יכול לסייע להבטיח כי חומר הניקוי יכול לעשות את עבודתו גם בלי יצירת בועות מיותרות וקצף עודף.

שטיפה וניקיון באמצעות קצף

יתכן ואחד היתרונות המהותיים ביותר של שטיפה עם תמיסת הקצפה היא האפקט הוויזואלי שיישום כזה מייצר. לעיתים, ריסוס פשוט של חומר ניקוי – או רק מים – על גבי משטח מקשה לדעת האם אזור מסוים טופל או לא. עם ריסוס חזק ומאוד בולט לעין של קצף, ניתן לראות הרבה יותר טוב ובאופן ברור אלו אזורים טופלו כבר וכך ניתן להבטיח ניקוי יסודי ומלא וכי חומר הניקוי עושה את עבודתו.

כאשר מיישמים דטרגנט מוקצף, השיטה הטובה ביותר היא להתחיל מתחתית המשטח המטופל ולהתקדם באופן שיטתי כלפי מעלה עד לחלקו העליון ביותר. עבור ניקוי נגרר מטען למשל, התחילו בתחתית של כל צד של הנגרר ורססו את הקצף כלפי מעלה עד שכל משטחי הנגרר מכוסים קצף. טכניקה זו מאפשרת לכם לוודא שכל ס"מ מכוסה וכי חומרי הניקוי יכולים לבצע את תפקידם ולמשוך את הלכלוך החוצה.

כאשר עוברים לשלב השטיפה של קצף הניקוי במים, יש להשתמש בגישה הפוכה ולרסס את המים מהחלק העליון ולרדת בהדרגה לחלקים התחתונים. כך מובטח שכל התמיסה תישטף מהמשטח ומי השטיפה יכולים לנזול כלפי מטה באופן טבעי. כך גם מים מלוכלכים לא עוברים על גבי אזורים שכבר עברו ניקיון ונשטפו במים נקיים.

קחו שליטה על הקצף שלכם עם EIS תהליכים

אם אתם זקוקים לתוספת קצף לשגרת הניקיון והשטיפה שלכם, הצוות שלנו ב-EIS תהליכים יכול לסייע וישמח להציע פתרונות מובילים ומותאמים אישית, כמו חומרי הניקיון והחיטוי של חברת Calvatis הגרמנית. אנו מציעים מגוון רחב של דטרגנטים חומרי ניקוי וחיטוי, מקציפים ומפחיתי הקצפה, המסייעים לכם לנקות על משטח ואת כל סוגי הלכלוך והמשקעים.

צרו קשר עם נציגינו למציאת המוצרים והפתרונות הטובים ביותר לצרכים שלכם.

שתפו:

אולי יעניין אותך גם:

לקביעת פגישה
עם מנהלי הפיתוח שלנו