מדריך מעשי למדידת פתרון הניקוי המרוכז

01 1 700x381

שימוש בחומר ניקוי מרוכז מהווה בחירה פופולארית. חומרים מרוכזים מציעים חיסכון דרך קניית כמות גדולה של החומר ודרך הכנה העצמית של תמיסת הניקוי הנכונה, בהשוואה לחומרים מוכנים לשימוש שכבר מעורבבים מראש במפעל הייצור. כמו כן, חומרים מרוכזים מציעים גמישות להשתמש ביותר או פחות חומר בהתאם ליישום הניקיון הרלוונטי. אם יש לכם אזור שטיפה פעיל במיוחד, עסק שטיפה או כל צורך שגרתי אחר בשימוש בחומרי ניקוי מקצועיים, בחירה בפתרונות מרוכזים אלו מבית EIS תהליכים היא הנכונה והמנצחת עבורכם.

מה שאינו תמיד ברור כמו הבחירה בחומר ניקוי מרוכז, הוא האופן האופטימאלי להשתמש בחומר המרוכז שלכם כך שתשיגו תוצאות ניקוי רצויות ולא תבזבזו חומר יקר שלא לצורך. במקרים רבים, ערבוב ומהילת חומרי ניקוי מרוכזים נעשית "לפי העין" או שהמדידה נעשית לפי שיטת "גלוג-גלוג" בה סופרים "גלוגים" מהבקבוק. אלו כמובן שיטות לא מדויקות או אמינות והן בהחלט יכולות לדחוף את העלויות שלכם כלפי מעלה ולחסל לכם את אספקת חומרי הניקוי מוקדם מדי. מהילת יתר שכזו יכולה גם ליצור אפקט של הקצפת יתר למשל או לחלופין מהילת חסר יכולה לפגום בתוצאות הניקוי.

במקום לשפוך כסף לביוב – פשוטו כמשמעו – בואו נכסה את השיטות הטובות ביותר למדידה נכונה של ריכוז חומר הניקוי.

מדידה בעת יישום פתרון שטיפה נייד

אם אתם לוקחים את מכונת השטיפה בלחץ שלכם ועושים בה שימוש נייד לעיתים קרובות – מחוץ לאתר שלכם או ברחבי האתר, יתכן ואתם שומרים על מיכל החומר המרוכז אצלכם במחסן ומכינים תמיסה מהולה מראש. כדי להבטיח שתמיד תשיגו ניקיון איכותי ומדויק, מאוד עוזר לבצע סטנדרטיזציה.

פיתרון פשוט אחד הוא להשתמש במיכלים ניידים עם סימונים ברורים לנפחי וריכוזי התערובת שלכם. לדוגמא, בשימוש במיכל שקוף, ניתן למדוד את יחס התערובת המתאים לחומר שאתם רוצים להשתמש בו ולסמן על המיכל. קו אחד קרוב לתחתית המיכל המסמן עד לאיזו נקודה צריך למלא את חומר הניקוי ועוד קו בחלקו העליון של המיכל המסמן עד לאן צריך למלא מים. שימוש חוזר באותו מיכל מספק אחידות ועקביות בהכנת התערובת ובכוח הניקוי ומבטיח שאינכם מייצרים שימוש יתר בחומר הניקוי שלכם.

אפשרות נוספת היא להחזיק כלי מדידה ייעודי וברור בסמוך למיכל החומר המרוכז, לצד טבלה מסודרת של ריכוזים לפי סוגי יישומים או שימושים. לא תמיד קל ומובן מאליו לדעת כיצד למדוד מהר יחס של 9:1 לעומת יחס של 30:1, אך הדפסת טבלה פשוטה זה כן קל ומאפשר לפשט את כל תהליך המדידה ולספק תוצאות אחידות. פשוט זהו את יחסי התערובת שאתם זקוקים להם בשגרה, הכינו טבלה ברורה ופשוטה וסמנו על גבי כלי המדידה המתאים. ניתן גם לסמן את הכמויות הרלוונטיות לפי גדלי מיכלים שונים.

לדוגמא, ביחס של 9:1, עליכם למשל לערבב 900 מ"ל של מים יחד עם 100 מ"ל של חומר ניקוי, אך עבור מיכל של תערובת ניקוי בנפח 5 ליטר, יהיה עליכם לערבב 4.5 ליטר מים עם 0.5 ליטר של חומר ניקוי. החזקת כלי מדידה מוכן לשימוש וטבלה נוחה לקריאה של יחסי ערבוב יסיר את המתמטיקה מהתהליך ויאפשר לעובדים להתרכז בהכנת תערובת ניקוי נכונה ויעילה.

אתם יכולים גם לשקול הכשרת "צוות ערבוב" ייעודי – צוות של עובדים מוגדר שעבר הכשרה מתאימה לגבי תהליכים נכונים של מהילת חומרי ניקוי והכנת תערובות למשימות ניקוי שונות וליישומי ניקוי מתאימים. עובדים אלו יהיו אלו שאליהם תפנו לצורך הכנת כל תערובות הניקוי ויהיו היחידים שיקבלו גישה למקום אחסון תרכיזי חומרי הניקוי. כך משיגים וודאות גבוהה יותר להכנה נכונה של חומרי ניקוי, אחידות ועקביות במשימות ניקוי ומונעים גישה לא מורשית לאזור האחסון וההכנה של חומרים אלו אשר לא אחת יהיו יקרים וגם מסוכנים.

מערכות קבועות באזורי שטיפה או ניידות

למרבה הפלא, הדברים יכולים להפוך אפילו לפשוטים עוד יותר אם יש לכם במפעל מתקן/אזור שטיפה ייעודי או אם אתם עושים שימוש בעגלת ניידת אשר ציוד השטיפה מותקן עליה. חברת EIS תהליכים מציעה מגוון מוצרים שונים לדילול אוטומטי של חומרי ניקוי היכולים להתחבר ישירות למכונת השטיפה בלחץ שלכם ולווסת את זרימת חומר הניקוי ולהבטיח ערבוב מדויק וקל של תמיסות הניקוי עם מים.

עם מערכת אוטומטית, אתם מסירים את הגורם האנושי מהמשוואה – וכך גם את טעויות האנוש. מערכת ערבוב ומהילה מתחברת ישירות לציוד השטיפה ומודדת במדויק את ריכוז חומר הניקוי לעומת המים. זה מבטיח שמתקבלת התערובת הנכונה ואין שימוש יתר או חסר בתרכיזי חומרי הניקוי, מה שמספק ניקיון עקבי ועוצמתי בכל פעם.

באזור שטיפה קבוע או בעגלה ניידת, שימוש במזרק מינון – המתחבר ישירות למיכל חומר הניקוי יחד דיזות מינון – מבטיח את האיזון המדויק בין מים לחומר ניקוי. כך מתקבל גם הריכוז הנכון וגם הניקוי הנכון, בלי הצורך במדידה מקדימה או בבקרה על הכנת תערובות הניקוי. כך גם מושגת הפחתה בשימוש היתר החומר הניקוי המרוכז – מה שמבזבז את המוצר ומצריך יותר זמן ומים לשטיפה סופית ואף עשוי לגרום לפגיעה במשטח המנוקה. או לחלופין שימוש חסר בחומר הניקוי שהיה מייצר ניקיון לא מלא

אל תשפכו כסף לביוב

אחד היתרונות העיקריים לשימוש בתרכיזי חומרי ניקוי הוא עלות נמוכה יותר לכל יחידה, אך אם אתם מערבבים לא נכון את החומר, החיסכון שלכם ממש יורד לביוב יחד עם מי השטיפה. מדידה נכונה ומדויקת הינה מכרעת להבטחת שימוש בדיוק בכמות הנכונה בחומר הניקוי. חברת EIS יכולה ושמחה לעזור לכם בכך. צוות ההערכה והמכירות שלנו מגיע אליכם לאתר ומבצע הערכת מצב לזיהוי כשלים בתפעול הניקיון שלכם וכמו כן הזדמנויות להשגת התייעלות תפעולית וכלכלית. אם אתם רוצים ללמוד עוד או לקבוע כבר פגישת ייעוץ, צרו איתנו קשר ונשמח לעזור.רוצים לדעת עוד על ציוד שטיפה וניקיון שיוריד מכם את הלחץ? 

שתפו:

אולי יעניין אותך גם:

לקביעת פגישה
עם מנהלי הפיתוח שלנו