איך קצף מסייע לספק יותר כוח ניקוי

4

ההבדל בין ניקוי, עיקור וחיטוי

רוב האנשים משתמשים במונחים "ניקוי", "עיקור" ו"חיטוי" באופן זהה ומתוך מחשבה שמדובר על מילים שונות לאותו הדבר. פרסומים למוצרי ניקוי מסוימים גם מערבבים את המושגים האלה, מה שעוד יותר מגביר את הבלבול. אך למעשה, אכן מדובר על שלושה מונחים שונים שכל אחד מהם מתאר תוצאה שונה. אלו הבדלים שחשוב להכיר ולהפנים כאשר שטיפה שגרתית היא מרכיב מהותי בפעילות התפעולית שלכם.

הבנת ההבדלים בין המונחים השונים והתוצאה שכל אחד מהם מייצג הינה חיונית לבחירת המוצרים הנכונים למשימה – כמו גם לדעת כיצד לבחור נכון. זה חשוב במיוחד כי כל הזמן מתפרסמים ויוצאים חוקים חדשים ורגולציות חדשות – בעיקר בתעשיית המזון. אי לכך, הכרת ההבדלים בין המונחים הללו לא רק מבטיחה תהליך "ניקיון" אמיתי ותואם למטרות שלכם אלא גם יכולה למנוע הטלת קנסות.

אל תתנו לחיידקים לנצח אתכם

באופן כללי ותמציתי, ההסבר של כל אחד מהמונחים שבנידון כאן הוא:

  • ניקוי (Clean): כאשר מערבבים חומר ניקוי עם מים כדי להסיר לכלוך או משקע, מה שיספק תוצאה של משטח "נקי". שימוש במוצר הניקיון המתאים היא חיונית כי אי אפשר להשתמש בכל מוצר על כל סוג של משטח ועל כל חומר. בעוד שניקוי הוא בהחלט צעד בתהליכי עיקור וחיטוי, בהגדרתו הבסיסית, הניקיון לכשעצמו אינו הורג חיידקים, וירוסים ופטריות. במילים אחרות, אולי זה נראה נקי, אבל זה לא היגייני באופן מלא.
  • עיקור (Sanitize): כאשר אתם הופכים משטח או חפץ לסטרילי והיגייני ע"י הפחתה משמעותית – אך לא חיסול מוחלט – של 99.9% מהחיידקים ומיקרואורגניזמים אחרים, כך שהאזור המטופל בטוח לבריאות הציבור לפי הגדרות רשמיות ומחייבות. עיקור יכול להיות מושג באמצעים כימיים (חומרי עיקור) או פיזיים הכוללים חום, קרינה וסינון מיוחד. חיוני שהמשטח המטופל יעבור ניקוי לפני תהליך העיקור, אחרת תהליך העיקור עצמו לא יכול להתרחש ביעילות. זו השיטה המשמשת לטיפול סניטרי וסטרילי למשטחים שאנשים באים איתו במגע – כגון משטחי עבודה ועיבוד, כלי עבודה ועיבוד תוצרת וכדומה. על פי רוב, עיקור או סטריליזציה נחשבת השיטה המשמידה הכי הרבה גורמים, כאשר היחס מבחינת תקנים ונהלים הוא שעיקור משיג 100% חיסול מיקרואורגניזמים.
  • חיטוי (Disinfect): תהליך המשיג תוצאה של חיסול חיידקים ופתוגנים מיקרואורגניזמים. פעולת החיטוי מבוצעת ומושגת באמצעים כימיים בלבד ולא באמצעים פיזיים בדומה לאפשרויות העיקור שצוינו להלן. כמו כן, חיטוי מתייחס לחיסול מיקרואורגניזמים פתוגניים (מחוללי מחלות) מחוץ לגוף ולא בתוכו. חשוב לבדוק שמוצר החיטוי שלכם אכן מוגדר להשמיד את סוג החיידק או הפתוגן שאתם רוצים להשמיד. לכן יש חומרי חיטוי ייעודיים לשימושים ספציפיים ולתעשיות מסוימות – כגון מזון, בעלי חיים, מעונות ילדים, בתי חולים וכו'. באופן כללי גם חיטוי משיג לרוב חיסול של 99.9% מהמיקרואורגניזמים.

בואו נשיג ניקיון – ונתקדם משם

זכרו: תמיד השתמשו בחומר ניקוי קודם כל וגם כאשר המטרה שלכם היא עיקור או חיטוי. רק לאחר יישום נכון של חומר ניקוי אפשר לעבור ליישם חומר חיטוי או פיתרון עיקור מתאים במשימה שלפניכם. כמו כן, תמיד חשוב להקפיד לפעול לפי הנחיות היצרן ובהתאם לחומר בו בחרתם להשתמש.

צריכים חומר מסוים או השגת מטרה ספציפית ביישום מסוים באתר שלכם – יש לנו מה שאתם צריכים ב-EIS תהליכים. יש לנו הידע, ההכשרה, הצוות וכמובן המוצרים עבור כל משימה וכל מטרה ויישום. אל תשאירו את העניינים החשובים האלו ליד המקרה או לאלתורים, תנו למומחים המובילים בישראל לסייע לכם.

סמכו עלינו, אנחנו מבינים ניקיון! צרו קשר ונציגי EIS ישמחו לעמוד לשירותכם

שתפו:

אולי יעניין אותך גם:

לקביעת פגישה
עם מנהלי הפיתוח שלנו